M&A, Corporate & Commercial
Kontraktstyring
En struktureret og professionaliseret tilgang til kontrakter kan skabe besparelser for din virksomhed. Tag føring på dine kontrakter og benyt dem som et redskab til at skabe værdi for virksomheden og i samarbejdet med dine kunder og leverandører.
Kontrakter styrer og skaber i princippet rammen for alle relationer i en virksomhed. Det drejer sig blandt andet om relationen til de ansatte, udlejer/lejer, leverandører, kunder, leasingtager/leasinggiver, m.fl. Kontrakter udgør således et af de væsentligste aktiver i virksomheden.
Kontraktstyring er en disciplin, der i stigende grad vinder indpas hos mange virksomheder. Undersøgelser viser, at en mere systematisk og standardiseret tilgang til kontrakter kan skabe besparelser for en virksomhed.
God kontraktstyring er afgørende
God kontraktstyring handler om at sikre ydelsernes overensstemmelse med kontrakten men også at udvikle, forbedre og sikre samarbejdet med kunder og leverandører.
God og effektiv kontraktstyring kan blandt andet gøre dig i stand til at identificere risici, føre kontrol med udførelse af opgaver, foretage styring af kontraktpart, foretage performancemålinger af virksomheden og/eller kontraktparten, foretage opfølgningsmøder, evaluering og fornyelse af kontrakterne i rette tid, herunder foretage ændringer af kontrakten på ordentlig vis, udvikle og genbruge eksisterende kontrakter, reducere tidsforbrug og øge kvaliteten for kontrakthåndteringen.
Vi tilbyder at hjælpe jer med at opstille interne retningslinjer for kontraktstyring, så I har styr på ansvarsfordeling og opfølgningsprincipper og fremadrettet kan stille krav til jeres kontrakter. Ved brug af vores digitale platform, DAHL ContractRoom får I et driftssikkert redskab, som kan hjælpe jer med at systematisere arbejdet med kontrakterne.
Din digitale hjælp til kontraktstyring
DAHL ContractRoom er et digitaliseret, moderne, nemt og effektivt kontraktstyringssystem, hvormed du er sikret et overblik over dine kontrakter. Systemet hjælper dig med at forbedre din kontraktstyring, så du sikrer systematisk opfølgning og evaluering af dine kontrakter.
Med ContractRoom er det muligt, at:
- Skabe ét samlet overblik over dine kontrakter
- Modtage påmindelser om løbende opfølgning og vigtige forhold i kontrakterne (f.eks. genforhandling, udløb, prisreguleringer, betalinger, statusmøder m.m.)
- Tilpasse hvem der skal have adgang til de enkelte filer
- Gemme alle relevante informationer om kontrakterne ét sted
- Søge på tværs af de angivne informationer
- Eksportere oversigten over kontrakterne til Excel
- Tilgå dine kontrakter via flere devices – PC, laptops, tablets og smartphones
DAHL ContractRoom er således et godt digitalt redskab til at få skabt grundlaget for en ordentlig struktur og løbende optimering af dine kontrakter.
Vil du vide mere?
Er du interesseret i at få en demonstration af DAHL ContractRoom og høre mere om, hvad systemet kan gøre for dig og din virksomhed, er du velkommen til at kontakte en af vores specialister.